Žiju. Dýchám.


Přežívám. Píšu. Utíkám.
Poslouchám divnou hudbu.
Napsala jsem kdysi dávno něco málo pro toleranceplno.

čtvrtek 13. února 2020

Před rokem bych tomu nevěřila.

"Malá je roztomilá," pousmála jsem se. "Myslím, že K. je fakt v pohodě. Žádná jiná z nich mi nepřišla v pohodě už od Žanet." Ale ty už zase nejsi v pohodě, chtělo se mi říct. Už zase nejsi v pohodě, nechceš si nechat pomoct a přitom právě teď máš nejvíc pro co žít.

Už dlouho jsem se nedostala do tak zvláštní situace. A ještě před rokem bych nevěřila, že jednou budu sedět na gauči s tvou přítelkyní, na klíně tvou roční dceru a snažit se tě obhájit. Snažit se pomáhat lidem, co o pomoct nestojej... Snažit se pomáhat tobě, protože ty jsi tu pro mě dřív přesně v těchhle situacích byl.

"K. je poslední dobou kráva."
A co bys čekal? chtělo se mi odpovědět. Co bys od ní chtěl, když skoro nechodíš domů, když ji necháváš s vaší dcerou samotnou, když děláš přesně to, cos nenáviděl na svým otci?

Už dlouho jsem se nedostala do tak zvláštní situace. A ještě před rokem bych nevěřila, že budu spíš na straně tvý přítelkyně než na tvý. Sakra, ty a tvůj brácha jste se o mně vždycky postarali, když bylo potřeba. Je tak těžký si přiznat, že tentokrát tu pomoc potřebuješ ty?

"A seš si jistej, že k tomu nemá žádnej důvod?"
Nesnažím se tě zahánět do kouta, chtělo se mi říct. Nevím, v čem jedeš, protože mi to neřekneš. Jenomže teď už nejde jenom o tebe. Jsou na tobě závislý dvě skvělý holky a pokud se neprobereš, seberou se a zůstaneš zas sám.

"Seš děsná, Terezo, víš o tom?"
Ale viděla jsem ti na očích, že moc dobře víš, co je špatně. A že ještě nejseš připravenej s tím něco dělat. Tak jsem to nechala být, protože věřím, že ve svým věku už bys mohl vědět, co zvládneš... a co ne. Ale stejně jsem dala K. svý číslo, ne protože ti nevěřím, ale protože tě znám. A protože ať už chceš nebo ne, K. a vaše dcera jsou teď tvoje rodina - a tvoje rodina je moje rodina.

Žádné komentáře:

Okomentovat